BERUSAHA DAN BERDOALAH SELAGI KITA MAMPU

malaysia negara yang kaya raya tapi mengapa masih ramai yang miskin papa kedana....fikirkan lah...

Wednesday, March 17, 2010

BACALAH TULISAN PYANHABIB NI...

Monday, March 15, 2010


robot lalat, jet pejuang berenti di udara!



SESUDAH hendak masuk 100 tahun (baca: seratus tahun) malaya merdeka dari penjajah baharu disambut hari pejuang bahasa? (ulang-baca-tanpa-buang-tanda-soal: hari pejuang bahasa?)





GUA tertarik dengan komen `AkulanS' yang mengulas komen `kudalari' (lihat entri 5 mac blog gua ini), di sini gua tampal sepenuhnya:

`Aku tk brapa paham maksud kudalari...utk pgtahuan ko aku prnah blajar di jepun dan perancis...btapa malunya aku bila aku tegur depa dl bahasa english depa tk mau layan...buat don't no saja ...depa lebih suka cakap bahasa ibunda..smpai aku trpaksa blajaq bahasa depa...trknang kat tanahairku..org melayu mcm kudalari...lebih bangga cakap inggeris..keh keh keh..bro...org Jepun buat robot besaq lalat..org Perancis buat Jet pejuang bleh berenti kat udara...depa guna bahasa sndiri bro....apa bahasa pon adalah bahasa ilmu..jgn jumud sangat...'

No comments:

Post a Comment